"Palvelu on kaiken ytimessä. Se, että puhutaan selkokielellä ja apua saa, kun sitä tarvitaan."
Kimmo Kivimäki, ToimitusjohtajaHalftime Oy
n.1 mil.+ Liikevaihto
7+ Henkilöstö
Halftime on nyt “full time” Elmon hanskassa
Halftime on tamperelainen perheyritys, joka on vuodesta 1985 pitänyt yritysten brändeistä huolta valmistamalla niille kokonaisen kirjon liikelahjoja. Kilpaillulla alalla kärkipaikka pitää lunastaa vahvalla palvelulla, ja sitä Halftimen toimitusjohtaja Kimmo Kivimäki kokee saavansa myös ICT-kumppani Elmolta. Yhteistyö menee kahteen suuntaan.
Mitä palveluita Halftimella on Elmolta?
Siirsimme koko ICT-ympäristömme vuoden alussa Elmolle. Taustalla oli halu saada kumppani, jopa palvelee, kehittää ICT-ympäristöämme ja ratkaisee tarvitut asiat nopeasti. Nykyisellään meitä on seitsemän henkilöä, joiden työvälineiden tulee olla synkassa keskenään ja työympäristön pitää olla sellainen, että töitä voidaan tehdä paikkaan katsomatta. Tietoliikenneyhteytenä meillä oli jo ennen tätä Elmon valokuitu.
Mitä Elmo on tilannut teiltä?
Vaikka mitä, etenkin brändiuudistuksen yhteydessä. Tuolloin Elmon henkilöstö sai uuden ilmeen mukaisen vaatetuksen. Hyvinvointia ja liikuntaa tukevana firmana myös reput ja juomapullot, golf-palloja unohtamatta, oli hankintalistan kärjessä.
Miten ICT-ympäristön siirtäminen uusiin käsiin sujui?
Täysin ongelmitta. Asentajaporukalle siitä iso plussa. Oli asiantuntevaa ja mukavaa porukkaa ja vaihto meni hienosti.
Miltä ICT-hankinta näyttää näin perheyrityksen näkökulmasta?
Palvelu on kaiken ytimessä. Se, että puhutaan selkokielellä ja apuaa saa, kun sitä tarvitaan. ICT-asiat eivät ole itselle sitä ominta aluetta, mutta nykypäivänä tärkeässä roolissa yrityksen toiminnassa. Siinä tarvitaan kumppani, jonka voi luottaa tekevän parhaat ratkaisut puolestamme, ja joka hoitaa asiat kuntoon – mielellään nopeasti ja ennakoivasti.
Mitä sana “palvelu” teille asiakkaana tarkoittaa?
Itselleni tärkeää on palvelun henkilökohtaisuus -se, että on olemassa yhteyshenkilö, kehen ottaa yhteyttä, kun ICT-asiat mietityttää. Palvelua on se, että saa konsultointia vaihtoehtoisista ratkaisuista. Tukitoimissa Elmon yritystuki on osannut ratkaista esiin tulleet asiat nopeasti.
Onko teille merkitystä, että Elmon päämaja on Tampereella?
Kyllä se etu on, että kumppani on niin sanotusti “samalta kylältä” ja myös fyysisesti lähellä. Mielestäni on aina kaikkien etu, että pidetään paikallinen ympäristö elinvoimaisena ja suositaan lähellä tuotettuja palveluita.
Mihin suuntaan bisneksenne on kasvamassa?
Kasvamme moneenkin suuntaan hakemalla uusia tuotteita ja palvelumalleja vastaamaan asiakastarpeisiin. Tuotepuolella esimerkiksi ekologiset tuotteet nostavat suosiotaan ja niiden tarjonta on kasvanut merkittävästi. Tietoisuus ympäristöstä alkaa näkymään valinnoissa.
2020 hittituotteet
- Mobiilituotteet (latausjohdot, vara-akut, kuulokkeet)
- Juomapullot ja termokset
- Laadukkaat vapaa-ajan tekstiilit
- Kierrätysmateriaaleista valmistetut tuotteet
- Siemenkynä