Service Desk
Service Desk -palvelu säästää yrityksen tietoliikenteen ja tietojärjestelmien hoitamiseen menevää aikaa ja vaikuttaa positiivisesti tuottavuuteen. Elmolla palvelua saat suomen ja englannin kielillä. Asiointia helpottaa kätevä IT-palveluportaali.

Palvelua yhden kontaktin taktiikalla
Elmon pidetty ja hioutunut Service Desk on asiakkaan ensisijainen yhteydenottopiste, joka vastaa kaikista palvelu- ja tukipyynnöistä. Lähtökohta on, että asiakkaan palvelu- tai tukipyyntö on hoidettu yhdellä yhteydenotolla.
Service Desk antaa ohjelmistoneuvontaa, ratkaisee käyttäjien tietotekniikkaongelmia, suorittaa ohjeistettuja vianselvitystoimenpiteitä ja tarvittaessa ohjaa palvelupyynnöt tai häiriöt toimittajan tai asiakkaan asiantuntijoille, lähituelle tai kolmansille osapuolille. Service Desk hyödyntää toimittajan tietämyskantaa, joka sisältää tiedon aiemmin ratkaistuista tukipyynnöistä ja ongelmanratkaisuista.
Alla on mainittu tyypillisimpiä palvelupyyntöjä ja tukitilanteita, joita ratkomalla säästämme merkittävästi asiakkaidemme työaikaa ja sujuvoitamme arkea:
- Tuki ongelmatilanteissa: Työasemat ja sovitut oheislaitteet, työasemien Windows-käyttöjärjestelmät, Office 365 -palveluiden tuki, tiedosto- ja tulostuspalvelut, yleiset työasemasovellukset (selaimet, Adobe Acrobat Reader jne.)
- Palvelu- ja muutoshallintapyyntöjen käsittely: Esim. AD-käyttäjälisäykset ja poistot sekä käyttöoikeusmuutokset
- Herätteidenhallinta: Esim. reagointi valvontajärjestelmien hälytyksiin
- Sovellushallinnan tuki: sovellusjakelut
Yhteydenottokanavia Elmon Service Deskiin ovat IT-palveluportaali, puhelin ja sähköposti. IT-palveluportaali mahdollistaa asiakkaan loppukäyttäjille helpon tavan avata IT-tukipyyntöjä, kuten häiriöilmoituksia ja palvelupyyntöjä – tai tehdä räätälöityjä tilauksia kuten laite- ja lisäosatilauksia. Palvelussa päästään hallinnoimaan myös IT-järjestelmien käyttöoikeuksia. Palvelupyyntöjen käsittelyä voi seurata portaalissa reaaliaikaisesti.
Elmon Service Deskin palvelee arkisin klo 8-16, poislukien kansalliset juhlapyhät. Toimintaa tukee Elmon häiriönhallinta 24/7. Palveluaikaa voidaan muokata asiakastarpeen mukaisesti jopa 24/7-malliin. Palveluajan laajentaminen hinnoitellaan erikseen tarpeen mukaan.
Elmon Service Desk sijaitsee Suomessa ja sen asiantuntijat ovat Suomen kansalaisia. Kokonaisvahvuus jaetussa Service Deskissä on noin 20 asiantuntijaa palveluaikojen mukaan. Kaikki asiantuntuntijat palvelevat sekä suomen että englannin kielellä.
Tyypillisesti asiakkailla on monitoimittajaympäristö, ja siksi myös 3. osapuolen toimijoita voidaan liittää palveluketjuun ja ohjata niitä sovittujen periaatteiden mukaisesti. Tyypillisesti 3. osapuolen toimijoita ovat esimerkiksi CRM- ja talousohjelmistojen toimittajat, alihankkijat, paikalliset IT-kumppanit monikansallisissa yhtiöissä. Elmolla on olemassa hyvin laaja yhteistyöverkosto 3. osapuolen toimijoita.
Tiesithän, että mittaamme tukipalveluidemme laatua säännöllisesti, ja Service Desk -asiakkaidemme tyytyväisyys on toimialan kirkasta kärkeä. NPS-luku eli nettosuositteluindeksi on yli 85 (skaala -100 – 100)
Palvelufilosofiamme on optimoida yrityksesi tarpeiden ratkaisua – ja laatua, ei sisäistä toimintaamme. Tehtävänämme on tehdä sinun päivästäsi parempi.